Instrukcja montażu turbosprężarek
1. Podstawą przed montażem jest sprawdzenie czy wybrana turbosprężarka odpowiada parametrom silnika, w którym ma zostać zamontowana. Stosowanie niewłaściwych turbosprężarek w niewłaściwych silnikach może spowodować uszkodzenie turbosprężarki lub silnika.
2. Konieczne jest sprawdzenie czystości układu doprowadzania powietrza i kolektora wydechowego. Należy usunąć wszelkie zabrudzenia, oleje, fragmenty uszczelek oraz inne ciała obce, które mogą uszkodzić turbosprężarkę. Należy również wymienić filtr powietrza.
3. Istotne jest sprawdzenie przewodów olejowych pod względem drożności. Należy zlikwidować wszystkie przyczyny mogące ograniczać dopływ oleju. W przypadku montażu przewodów olejowych należy pamiętać o nowych oryginalnych uszczelkach.
4. Należy dokonać wymiany oleju oraz filtra. Konieczne jest stosowanie oleju i filtra zalecanego przez producenta auta.
5. Istotne jest sprawdzenie osadzenia turbosprężarki oraz jej śrub mocujących w kolektorze. W razie konieczności należy dokonać wymiany śrub lub całego kolektora wydechowego.
6. Następuje montaż turbosprężarki w kolektorze. Istotne jest zachowanie pionowego położenia osi wlotu i wylotu oleju. Możliwe przechylenie to poziom 20○
7. Sprawdzamy poprawność montażu obudowy turbiny i kompresora względem osprzętu w silniku. W przypadku zmiany należy poluzować śruby lub opaski, a następnie poruszyć obudową i dokręcić ją po wybraniu odpowiedniego położenia. Należy też sprawdzić czy wirnik nie ociera się o obudowę turbiny. Zabronione jest zmienianie wzajemnego położenia obudów jeśli turbosprężarka wyposażona jest w zawór obejściowy spalin.
8. Należy napełnić turbosprężarkę olejem silnikowym przy powolnym obracaniu wirnikiem. Dzięki temu olej rozpłynie się równomiernie wewnątrz turbosprężarki. Konieczne jest zalanie olejem do pełna. Należy użyć rozrusznika w celu obracania wałem korbowym przez 20-30 sekund bez przykręcania przewodu zasilającego olejem. Czynność tą należy wykonać przy odciętym zapłonie lub dawce paliwa do momentu pojawienia się oleju w przewodzie. Następnie konieczny jest montaż przewodów olejowych z poprawnie ułożonymi, oryginalnymi uszczelkami. Na koniec ponownie należy obracać wałem przy pomocy rozrusznika przez około 15 sekund. Zapewni to 100% wypełnienie turbosprężarki olejem.
9. Należy podłączyć pozostałe przewody do turbosprężarki.
10. Konieczne jest uruchomienie silnika pojazdu i pozostawienie go na wolnych obrotach przez 5 minut. Istotne jest sprawdzenie wszystkich połączeń (również połączenia Intercoolera). W celu wykrycia nieszczelności gazu można użyć wody z mydłem.